L'Andorra no va poder seguir ampliant la bona ratxa de resultats i va caure al camp del Girona, però després de la convincent victòria de fa quinze dies a Encamp contra el Castellón, un altre dels cocos de la categoria, els tricolors saben que la millor manera de continuar creixent com equip i allunyar-se de la zona perillosa de la taula passa per fer-se forts a l'estadi.
El repte d'aquest dilluns és d'allò més complicat, però aquest equip ja ha demostrat que és en els grans escenaris on treu la seva millor versió. El Burgos, el rival demà dilluns al vespre, arriba al Principat després de vèncer per la mínima el Sabadell, un triomf que l'ha col·locat prop de la zona de promoció d'ascens.
A les portes del 'play-off'
Els castellans ja saben el que és lluitar per la zona alta de la taula ja que l'any passat van estar a punt de jugar la promoció d'ascens. El Burgos, entrenat aleshores per Luis Miguel Ramis, va quedar fora de les posicions de play-off per la diferència de gols amb el Castellón; 72 punts que la majoria d'anys li haurien servit per optar a pujar de categoria i que el curs passat van ser insuficients.
Enguany, a pesar de perdre el màxim golejador Fer Niño, que ha fet el salt a Primera, l'equip manté l'estructura i la base del curs passat tot i el canvi a la banqueta amb l'arribada de l'ex de la Real Sociedad Sergio Francisco. A més, en la parcela ofensiva ha incorporat homes de qualitat com Álex Forés (3 gols), l'extricolor Jon Karrikaburu (2) i Javi Llabrés (1).
Precedents recents
L'Andorra i el Burgos s'han vist les cares en cinc de les últimes set temporades, coincidint amb els quatre cursos del conjunt tricolor al futbol professional i el partit de Copa del Rei de la temporada 2020/21 amb Nacho Castro a la banqueta de l'Andorra.
En l'últim precedent al Principat, l'Andorra va vèncer per 2-1 en el primer partit de la temporada disputat a Encamp. Minsu i Marc Domènech, després d'una excel·lent jugada col·lectiva, van ser els autors dels gols tricolors.
Abans de la refundació de l'actual Burgos CF, ambdós conjunts també s'havien enfrontat a Segona divisió B els cursos 82/83 i 85/86. En total, en els onze precedents, l'Andorra ha aconseguit tres victòries, el Burgos cinc, mentre que hi ha hagut tres empats.
Miranda Bolaño serà l'àrbitre del matx
Debutant a la categoria, l'extremeny Daniel Miranda Bolaño, de 33 anys, serà l'àrbitre del partit. Estarà acompanyat a les bandes pels assistents González Narváez i Ramos Cinos, mentre que el quart d'àrbitre serà Bárcenas Torres. Al VAR, Trujillo Suárez i Gálvez Rascón.
Sense precedents amb l'Andorra, aquesta temporada Miranda Bolaño ha xiulat un total de cinc partits a LaLiga Hypermotion, amb quatre victòries locals i una de visitant. En total, el col·legiat extremeny ha ensenyat –sense comptar les amonestacions a les banquetes– 27 targetes grogues i dues expulsions, totes dues vermelles concentrades en el Ceuta-Real Sociedad B.
Sergio Francisco: "Haurem de ser un equip solidari"
Amb les baixes confirmades de Lencina David González y Appin, els burgalesos arriben avui al Principat amb les idees clares. En la roda de premsa prèvia al partit d'aquesta jornada 11, el tècnic Sergio Francisco va descriure l'Andorra com un equip "intens, agressiu, que pressiona cap endavant i que amb la pilota és dels que més còmodes es troba". "Haurem de ser un equip solidari i acceptar que passarem molts trams sense pilota", va afegir.
Per la seva banda, en la roda de premsa que pots trobar en el vídeo posterior, Carles Manso també s'ha desfet en elogis cap a un conjunt, el Burgos, a qui ha qualificat com un dels favorits a lluitar pel play-off: "És un dels equips més incòmodes de la categoria", ha dit.
L'Andorra lluirà un braçalet dedicat a la Fira
Per al partit de demà i coincidint amb el cap de setmana de la 47a edició de la Fira d'Andorra la Vella, el capità tricolor lluirà un braçalet commemoratiu dedicat a aquest esdeveniment històric, un dels més importants del país.
El passat divendres, en la inauguració de la Fira, el club ja va fer entrega d'un d'aquests braçalets a Sergi González, cònsol major d'Andorra la Vella.
S'esperen també activitats abans de l'inici del partit, amb una actuació del grup d'animació Golden Isards i l'entrega d'una samarreta commemorativa a Sergio Molina després de complir els 200 partits amb l'Andorra.
Alende i Marc Domènech, sancionats
Les baixes per sanció de Diego Alende i Marc Domènech, que van veure la cinquena targeta groga la jornada passada, son les dues grans novetats de la convocatòria d'aquesta jornada. La part positiva és que Bomba ja ha completat parts de l'entrenament amb el grup i podria estar altre cop disponible.
La convocatòria definitiva, però, es donarà després de l'activació de demà al matí a l'Estadi Comunal.
#SomTricolors